marți, 4 mai 2010

de la Blaga

dorul

Setos iti beau mirasma si-ti cuprind obrajii
cu palmele-amindoua, cum cuprinzi
în suflet o minune.
Ne arde-apropierea, ochi în ochi cum stam.
Si totusi tu-mi soptesti: "Mi-asa de dor de tine!"
Asa de tainic tu mi-o spui si dornic, parc-as fi
pribeag pe-un alt pamânt.

Femeie,
ce mare porti în inima si cine esti?
Mai cânta-mi inc-o data dorul tau,
sa te ascult
si clipele sa-mi para niste muguri plini,
din care infloresc aievea -- vesnicii.

de Lucian Blaga


6 comentarii:

  1. cat talent si cata frumusete transpusa in versuri!

    RăspundețiȘtergere
  2. marele Nichita spunea dupa cum bine stii si tu ca:"un poet nu poate fi mai bun decat alt poet, un poet poate fi mai bun, doar, decat el insusi", si totusi imi asum aroganta: Blaga este mai bun decat mine, glumesc desigur

    RăspundețiȘtergere
  3. EU NU STRIVESC COROLA DE MINUNI A LUMII

    Eu nu strivesc corola de minuni a lumii
    şi nu ucid
    cu mintea tainele, ce le-ntâlnesc
    în calea mea
    în flori, în ochi, pe buze ori morminte.
    Lumina altora
    sugrumă vraja nepătrunsului ascuns
    în adâncimi de întuneric,
    dar eu,
    eu cu lumina mea sporesc a lumii taină -
    şi-ntocmai cum cu razele ei albe luna
    nu micşorează, ci tremurătoare
    măreşte şi mai tare taina nopţii,
    aşa înbogăţesc şi eu întunecata zare
    cu largi fiori de sfânt mister
    şi tot ce-i neînţeles
    se schimbă-n neînţelesuri şi mai mari
    sub ochii mei-
    căci eu iubesc
    şi flori şi ochi şi buze şi morminte.
    de Lucian Blaga

    RăspundețiȘtergere
  4. cata splendoare in aceste versuri. superb.

    RăspundețiȘtergere
  5. "si flori si ochi si buze si morminte"
    frumoase simboluri, cam la asta se rezuma viata

    RăspundețiȘtergere
  6. un artist ce se pare ca nua scris deloc de dragul rimei!!ci de dragul exprimarii unor idei,netinad cont de masurile versurilor,rima etc...poezie in adevaratul sens al cuvantului!!

    RăspundețiȘtergere