sâmbătă, 19 iunie 2010

de vara


Pentru ca e vara timpul pentru citiri si filosofari scade drastic, de poezie nici nu mai zic. Oricum printre betoane, santuri, lopeti si alte utilaje specifice santierului incerc sa gasesc timp si pentru suflet. Precum cei care dupa o zi de stat pe scaun merg la sala sa se oboseasca, incerc si eu dupa o zi de santier sa ma obosesc intelectual, si ce poate fi mai bun pentru a increti creierul decat putina filosofie. Culmea este ca tocmai mediul in care imi rup oasele m-a adus fata in fata cu scrierile lui Constantin Noica, care desigur din ignoranta nu l-am citit niciodata. Am corectat acest lucru.
Unul dintre gandurile sale mi-a atras atentia in special: "... binele este reactionar, in timp ce mai binele este progresist... ". Ignorandu-l pe Freud, pot afirma ca omul in drumul sau prin viata are ca tinta reala "binele". Asadar am gasit o explicatie la starea de revolta caracteristica societatii actuale.
Nimeni nu tinteste "mai binele". Cred ca pragmatimul actual a dus de fapt la o inglobare a "mai binelui" in "bine", o contopire periculoasa a doua concepte. Periculoasa pentu ca "mai binele" ne diferentiaza de restul vietuitoarelor..........................
Atat! revolta placuta in continuare, si sa nu uitam ce a zis Platon: zeii au facut intestnul omului asa lung si intortochiat pentru a intarzia digestia, dandu-i astfel timp si pentru a gandi .......

Un comentariu: